Tietoa meistä

JHL:n paikallisyhdistyksenä tehtävämme on jäsentemme edunvalvonta. Työsuojelu ja työhyvinvointi ovat myös tärkeä osa edunvalvontaa. Tavoitteenamme on ylläpitää vahvaa ja osaavaa edunvalvontaorganisaatiota, joka käy aktiivista ja ajantasaista keskustelua jäsenistön ja työnantajien kanssa.

Hallitus kokoontuu säännöllisesti käymään läpi työpaikkojen tilannetta. Yleisiä kokouksia pidetään vuoden aikana vähintään kaksi, kevät- ja syyskokous. Hallitus järjestää ajankohtaisia koulutuksia ja tilaisuuksia tarpeen mukaan sekä vapaa-ajan toimintaa jäsenistölle.

Luottamusmiesten pääasiallisina tehtävinä on toimiminen yhdistyksen edustajana työehtosopimuksen ja työlainsäädännön soveltamista koskevissa asioissa sekä työpaikan kehittämiseen liittyvissä asioissa. Lisäksi työnantajan ja työntekijän välillä syntyvien erimielisyyksien tarkoituksenmukainen, oikeudenmukainen ja nopea selvittäminen sekä työrauhan ylläpitäminen kuuluvat luottamusmiehen tehtäviin.