2018 tapahtuu

Kuva: ticketmaster.fi

Raparperitaivas-musikaali

Yhdistys on varannut 30 lippua Raparperitaivas-musikaalin la 1.12. klo 19 esitykseen (kesto väliaikoineen 2,5 tuntia). Lippu on yhdistyksen jäsenille ilmainen.

Liput jaetaan ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittautuminen ao. lomakkeella.

Raparperitaivaan perusta on valettu Gösta Sundqvistin ja Leevi and the Leavings -yhtyeen tarinaan. Tämä hulvaton suomirock-musikaali kertoo hieman oudosta Leevi-nimisestä progea diggailevasta nuorukaisesta, josta kasvaa suuri suomalainen säveltäjä ja tarinankertoja.
Leevi toimii paitsi musiikintekijänä, myös muun muassa talonmiehenä, jalkapallojoukkueen valmentajana ja radiopersoonana. Elämänsä loppuvaiheessa hänet valtaa kaipuu suomalaiseen luontoon.

Pääosaa esittää A-J Keskinen, joka on tullut tunnetuksi Voice of Finland -kilpailun finalistina – ja joka erehdyttävästi muistuttaa Gösta Sundqvistiä. Leevin parhaita kavereita esittävät Ari Myllyselkä ja Ilari Hämäläinen. Myllyselkä on suurelle yleisölle tuttu useista rooleistaan tv-sarjoissa ja teatterissa. Hämäläinen puolestaan muistetaan muun muassa musikaaleista sekä Voice of Finland -kilpailusta. Musikaalissa nähdään myös Juice, jota upeasti tulkitsee Jussi Ojanen. Näyttämöllä toilailevat myös monet Leevi and the Leavingsin kappaleiden kuvailemat tragikoomiset hahmot.

Tulkintoja kuullaan paitsi Leevi and the Leavingsin, myös Göstan aikalaisten, Juice Leskisen ja Kirkan tuotannosta. Tähän tunteikkaaseen reissuun sinut saattelevat muun muassa Mitä kuuluu Marja-Leena, Muotitietoinen, Poika nimeltä Päivi, Teuvo, Pohjois-Karjalaan, Raparperitaivas, Onnelliset, Syksyn sävel, Paperitähdet, Rakkauden ammattilainen, Leijat, Hetki lyö, Varrella virran, Born to be wild…

LIPUT JAETTU, ILMOITTAUTUMINEN PIILOTETTU! Ota tarvittaessa yhteys sirpa.rantanen(at)samk.fi

Syyskokous ja pikkujouluruokailu to 22.11.2018 klo 18 alkaen

Tervetuloa yhdistyksen syyskokoukseen ja pikkujouluruokailuun. Syyskokous klo 18, tämän jälkeen pikkujouluruokailu. Kokouspaikkana WinNova, Tiedepuisto 3, ruokailu samassa osoitteessa sijaitsevassa Ravintola Woitossa.

Ilmoittautuminen viim. ti 13.11. alla olevalla lomakkeella.

Jos ilmoittaudut tämän jälkeen, lähetä ilmoittautuminen sähköpostitse miia.reiman@winnova.fi

* Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.

Tällä porukalla (+ kuvaaja) olimme liikkeellä.
Upea oppaamme tunsi kirkon historian hyvin.
Herra Hakkaraisen kaupalta.
Vammalan torin laidalla oli kiva suihkulähde.
Huittisten Wanha Pappila
Kiitos retkiseuralle - kivaa oli!

Yhdistys järjesti toukokuussa onnistuneen kevätretken Sastamalaan ja Huittisiin.

Päivä käynnistyi tutustumisella Tyrvään Pyhän Olavin kirkkoon ja sen mielenkiintoiseen historiaan. Oppaamme oli uskomattoman osaava, ja olisimme kuunnelleet häntä vaikka kuinka kauan, mutta aamukahvit kirjakahvila Pukstaavissa odottivat.

Kahvin jälkeen meillä oli omaehtoista tutustumista ja shoppailua Pukstaavin alueella, Sastamalan keskustassa ja Vammalan torilla. Ja kyllähän me kiersimmekin: monet kirpputorit, käsityöliikkeen, Herra Hakkaraisen talon ja vaikka mitä muitakin liikkeitä!

Vammalan torilta lähdimme kohti Huittisia, jossa tutustuimme Kivikylän Kotipalvaamo Oy:n tehtaanmyymälään ja muihin Huittisten keskustan liikkeisiin. Osuipa samalle päivälle iso rompetorikin, jossa useimmat meistä poikkesivat.

Matka jatkui kohti Huittisten Wanhaa  Pappilaa ja ruokailua. Ruokaa kannatti hieman odotellakin, sillä kuin yhdestä suusta totesimme, ettemme koskaan olleet syöneet niin hyvää kalakeittoa! Mitään jokapäiväistä herkkuahan tuo Wanhan Pappilan versio ei ollutkaan, sillä kyseessä oli savulohikeitto.

Päivä oli erittäin onnistunut, jopa sää suosi meitä! Porin linja-autoasemalle jätettiinkin pikkubussillinen tyytyväisiä jäseniä :)